One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












12-05-2013

13.05 ik zal je iets vertellen





*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken



Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik was vandaag de hele dag aan het werk.
Ik had vandaag geen tijd voor jou,
ik ben kortaf geweest.
Maar er waren zoveel vragen
en zoekend naar een antwoord
schiep ik weer problemen.
Ik heb zoveel gezien
dat ik nu in het donker
mijn ogen niet kan sluiten.
Maar ik zou je iets vertellen
voor we slapen gaan.

Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik kwam vandaag tot niets,
ik heb niets gedaan.
Ik ben zoveel van plan geweest
maar ik weet niet meer waarom.
Want als je na gaat denken
en je zorgen maakt om anderen,
zullen anderen je voorbij gaan.
En ik heb te veel gezien,
ik had mijn ogen open
en ik kan ze niet meer sluiten.
Maar ik zou je iets vertellen
voor we slapen gaan.

Ik zal je iets vertellen
voor we slapen gaan.
Ik weet, ik heb me veel te druk gemaakt.
Misschien dat ik vergeten wou
dat ik zo eenzaam ben.

Dat wou ik je vertellen
voor we slapen gaan:
dat ik je nodig heb.

Boudewijn de Groot


38 opmerkingen:

  1. mooi!

    ik hoor Rufus snorren tot hier :-)
    wat een mooie kleur heeft hij toch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Klaproos,

    Wat lijkt Rufus veel op Puzi of anders om.
    Boudewijn blijft mooi. oma

    Daarom hebben wij ook geen muizenval nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rufus slaapt de slaap der onschuldigen. Maar als je troost nodig hebt hoef je hem maar te wekken. Dan slaat zijn
    motortje aan en alles komt weer goed !
    Schattige plaat van de mooie rooie 'jeweetwel'....
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Dien, dankjewel en ik ga de boodschap doorgeven ! Ik was blij dat
    ik het liedje ook echt mooi vond, want mijn neef ("een kennis van mij") zei
    dat hij een clip zou gaan maken, en deze zou vervolgens groots worden
    gepresenteerd - maar dat betekent dus een groot scherm en hard geluid. Dan
    helpt het wel als ik het liedje ook mooi vind, piew....

    Boudewijn de Groot, oeh ja, dat is mooie muziek, vaak tenminste. Is in dit geval
    de tekst ook van hem? Dat vind ik altijd wel leuk. Mijn favoriet van hem is
    echt helemaal door hem geschreven:
    "Als het bericht slecht is, dood je de boodschapper".
    Maar dit is wat liever natuurlijk; en ook mooi :-)

    Een goed begin van de week !
    Liefs, Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker beest ligt al op een oor
    nou jij nog Dien...
    En eenzaam zijn we allemaal wel eens.
    Een mooi lied van Boudewijn de Groot.
    Dien slaap lekker!
    Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lied kende ik niet. Mooi!
    De foto van Rufus erbij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Komen ze goed overeen Rufus en Ace ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat jij net zo lekker geslapen hebt als de poes.
    Dan kun je er weer tegen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow wat een schatje :-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoop dat jouw nacht net zo goed is geweest als die van Rufus, ervan uitgaande dat hij noiet op muizen heeft lopen jagen :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige tekst, prachtig log ook mijn lieve Klapper. En ook ik ben zo blij dat JIJ er bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto van Rufus.
    Ik ben gek op rode katten
    Heel mooi lied van Boudewijn.
    fijne maandag Klaproos.

    Lieve groetjes
    Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Onbekommerd slapen omdat je veilig bent.
    Mooie combinatie met de tekst van Boudewijn de Groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat heerlijk om zo je nachtrust tot je te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Katten kunnen zo lekker ongegeneerd genieten! Heerlijk!
    Onze Pip kan er ook wat van, uren lekker slapen en dan weer de honden plagen of door het huis racen. Haha, het blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi romantisch lied van Boudewijn. Ik luister er graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wind, regen en een grijs wolkendek ... het is prima weer om Rufus' voorbeeld te volgen en lekker een uiltje te knappen op de bank. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi vers en zoooooooo waar en toepasselijk.
    Héél mooi
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nickie kan ook zo heerlijk onbekommerd slapen. Maar nu even niet, ze heeft het druk met naar buiten kijken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. herkenbaar Dien heb het liedje nog nooit gehoord zal eens luisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan daar naar blijven kijken, slapende dieren!
    Mooie tekst van dit liedje van Boudewijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Boudewijn heeft toch zo'n mooie liedjes hé, Dien!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat rustig genieten op de oude dag van Rufus...
    Je zal maar zón bezorgd bazinnetje hebben...
    dan tref je het wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Via Mirjam kwam ik op je blog terecht, wat een leuk blog en heel toevallig ben ik gek op klaprozen en die vindt je dan ook hier en daar in mijn huis, grappig.
    Kom nog wel eens buurten... PS. Prachtig nummer van Boudewijn de Groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heerlijk toch om zo weg te dromen...

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  26. rufus trekt het zich niet aan...

    knappe songtekst die ik niet kende...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wij hebben vier van die Rufussen, en zij hebben twee man personeel.
    Wat een leven ........

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooie tekst
    en de poes komt niks de kort bij jouw denk
    en ik ben blij dat ik hier komen mag

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een lieve foto van Rufus en een mooie tekst van een van mijn favoriete zangers.
    Prachtige stem heeft Boudewijn.
    Groetjes en gezellige avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Boudewijn de Groot, een van de beste Nederlandse liedschrijvers en zangers. Hij kan de teksten zo prachtig overbrengen. Deze kende ik eerlijk gezegd nog niet, maar kreeg er tranen van in mijn ogen.
    Nog een prettige avond,
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  31. soms zou ik geld geven om zo rustig te kunnen slapen als deze poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja, toch weer eens een cd van Boudewijn de Groot draaien. Wat een mooie liedjes componeerde hij toch en wat een geweldige teksten van Lennart Nijgh.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige tekst en wat is hij nog altijd een grote hè die Boudewijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Onze rode poes hebben we moeten laten inslapen en mis haar nog dagelijks. Prachtige foto Dien!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥