One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












06-10-2014

06.10 Slapen




*KLIK*
Openen in nieuw venster en klein maken




’s Nachts, als hij niet kon slapen,
zat de sprinkhaan rechtop in bed
en maakte lijstjes
met dingen die hij nog wilde verkopen, zoals:
onschuld
heimwee
onontwarbaarheid
stilte
vastberadenheid
ijzel
paarlemoer
precisie
verbeelding
twijfels
wilgenthee
gespreksonderwerpen
toekomstverwachtingen
jassen met pofmouwen
avonturen.
Vaak las hij die lijstjes over
en streepte weg wat hij inmiddels had verkocht.
Uiteindelijk wilde hij graag alles verkopen:
het bos, de aarde,
de hemel, de hele wereld.
Zelfs mijzelf,
dacht hij op een keer,
midden in de nacht.
Het was donker om hem heen.
Hij probeerde zijn plafond te zien,
maar dat lukte niet.
Misschien moet ik mijzelf maar weggeven,
dacht hij.
Aan de eerste de beste.
Zomaar, op een keer.
Als een aardigheidje.
Alsjeblieft,
dit is voor jou.
O, wat aardig,
dankjewel,
maar wat is het?
Ik.
Toen sliep hij in.

Toon Tellegen




wij gaan niet slapen ,
maar gezellig een paar daagjes
ouwe leuten met elkaar: -)

geen tijd om te bloggen
:-)

bis bald


Vele van jullie zien de foto's al op fb,
en als je het zat wordt:-)
dan zeg je het maar hé:-)


xxx


39 opmerkingen:

  1. Mooi die Toon! Veel plezier Dien, bies bald!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Roos, veel plezier gewenst.
    Ach die arme sprinkhaan, wat is het toch een piekeraar.
    En je foto's, ik kan er nooit genoeg van zien, ze zijn prachtig.
    See you (hopelijk moeten we je niet al te lang missen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier maar één woord voor: WOW! Hoe heb jij deze mooie opname voor elkaar gekregen lieve Klapper? En dan die heerlijke tekst erbij... het maakt dit log perfect àf!
    Maar ik leuter hier wat aan, daar heb jij nu geen tijd voor precies hihi. Geniet van de dagen meid, met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedemorgen Klaproos.
    Terwijl ik zat te lezen dacht ik het al, dit is een verhaal van Toon Tellegen.
    Hij blijft geweldig.
    Jou foto's zal ik nooit zat worden, ze zijn iedere keer weer een verrassing.
    Ik wens je heel veel plezier.
    lieve groet
    lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het hier al 's eerder geschreven: Toon en jij een geweldig setje! Veel plezier ennne niet de blaren op je tong ouwe nelen hè! Tot later! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. smak.. dan maar een ochtend kusje. Fotos ben ik nooit zat. Dus ik ga zo meteen maar even kijken op fb.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dientje, mogen het dagen worden met een gouden kroontje zoals op je foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Klaproosje.

    Heel veel plezier!!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan FB doe ik niet, dus ik wacht rustig af tot er hier weer wat verschijnt.
    Tot die tijd wens ik je veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha gek mens,
    jouw foto's zat worden??? Never ever.
    ze zijn veuls te mooi...

    Heel veel plezier!!!
    Ik hoop, dat je heel vaak de slappe lach hebt en het bijna in je broek moet doen van het lachen.
    En ook dat je heerlijk geniet van alles...

    Dikke pakkerd voor de jongens en voor jou natuurlijk!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je Laat ons mooi achter!

    Dien geniet ze je hebt het verdiend

    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi verhaal. En het eerste plaatje is zeker waar. Neem ook altijd afscheid van elkaar, je weet nooit of er een tweede keer komt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aangezien ik een beetje blogmoe ben zie ik het
    niet zo vaak voorbij komen!! maar als ik er eentje pak, verveelt hij
    mij geen moment, zo ook deze niet, prachtig stukje van Toon begeleid door een
    mooie opname, al had ik deze keer een opname van een sprinkhaan passender gevonden!!
    wens jullie heel veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geniet van dat geleuter, Dien!
    Groetjes,

    Billy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zit niet op FB dus voor mij is alles nieuw en ik wil ál je foto's zien! Wat een vondst, om de zaaddoos van de papaver tegen het blauw van de lucht te houden.
    Als je ermee schudt, is het net een sambabal ;-)
    Je moet er maar opkomen: onontwarbaarheid willen verkopen.
    Ouwe leut maar een eind weg, als je maar wel terugkomt!
    Amjoes jorself :-D Baai baai swiet hanniebie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verdorie je bent weer ribbedebie! Gelijk heb je genieten zolang het kan met je fijne viervoeters!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van het geleuter Dien .
    Dik verdiend. Veul plezier 😀
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zat word ik het nooit. Heel veel plezier! Blijf maar doorgaan met plaatsen svp.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik veronderstel dat er geen nieuw logje zal verschijnen want jij bent weer riebedebie. Heerlijk toch hé, ik ben zo blij voor je! Genieten is de boodschap lieve Klapper en kom beladen met mooie herinneringen en al even mooie foto's terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker ouwe leuten, wat een grappige uitdrukking :-) nou geniet er maar van, tot kijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goede morgen Roos, nog lekker aan het ouweleuten ?
    Geniet van de dagen. Fijne woensdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ...geniet er van Roosje...groetjes van rené

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijke r even een paar daagjes tussenuit.
    Geniet er lekker van.
    Ik heb geen FB dus ik wacht braaf tot je hier wat plaatst

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag Klaproos, kom ik weer eens aan, ga jij weer weg. Enfin, veel plezier.
    Toon Tellegen is altijd leuk he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Doorgaan Dien! En Gary Wright yesssss... dreamweaver, mooi hè! Ik hoop dat de daagjes ook mooi zijn.
    Tot snel ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Daaaag!
    We gaan lekker van de herfstkleuren genieten...
    Tot over een dikke week!
    xxx!
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk die Toon, Rooske!
    :))))))))
    Lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben niet zo met FB bezig, dus ik kom graag hier naar je foto's kijken.

    OT: Filipijns Buffet bracht heel goed op. Het zal een stevig steuntje betekenen voor heel wat mensen daar.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥