One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












04-10-2016

05.10.Herfstmijmering








*KLIK*
Ane Brun - Changing of the Seasons
Openen in nieuw venster en klein maken




Ik dacht aan een engel toen ik dit zag

zie jij het ook?
Inééns is íe er weer hé,
de herfst
komt binnensluipen en dan Baf.....
wordt je overvallen


en nee, ik heb er geen hekel aan integendeel,
met dit mooie zonnige weer kunnen we er echt wel van genieten
Je hoort aan de geluiden dat het kouder gaat worden
dus dan gaat het heeeeel hard binnenkort




Vandaag hebben we een héél lange wandeling gemaakt,
we hadden het nodig om veel te mijmeren..

en waar doe je dat beter dan in het bos,op de open vlakte,
aan de rand van een plas
onder de ritselende blaadjes van de abeelen
in een eikenlaan, waar de eikels op de grond plokken..

en dat geluid als ze in het water vallen...
heel bijzonder





Bijna een jaar geleden dat broer Jan overleed,
het lijkt als de dag van gisteren
Hij is erg veel in mijn gedachten

Gedachten die net een flipperkast zijn...
ze schieten van hot naar her.




Gek hé,
dat je iemand nooit meer ziet,
of hoort,
en dat het leven gewoon supersnel doorgaat
een jaar??




Het kan eigenlijk helemaal niet,

en tóch is het ook weer goed.
blijft raar en een groot gemis




'k weet zeker
dat hij van deze herfst ook erg genoten zou hebben..

enfin....

wat ik zeggen wilde...

beleven jullie de herfst ook zo intens?

xxx







17 opmerkingen:

  1. Owh... als jij al niet meer in de zomer geloofd, dan zal het wel niet meer terugkomen. De natuur is wel mooi, maar de temperatuur is verschrikkelijk voor me. Je hebt weer schitterende foto's gemaakt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb meer met de zomer, dat alles weer afsterft hoeft voor mij niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elk jaargetijde heeft zijn eigen charmes.
    Nu krijgen we de mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, ik houd van de herfst,
    dat heb ik altijd al gedaan. De zomer is
    mooi maar te fel en te scherp.
    Je broer zal altijd in je hart blijven en
    je zult regelmatig nog met hem praten. Ik heb
    dat ook met mijn man , die is komende januari
    al weer drie jaar geleden vertrokken en nog
    altijd denk ik iedere dag wel eens aan hem. En
    ik praat tegen hem, vertel waar ik over denk enz.
    Prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Ik wens je een fijne woensdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die lieve Klappert!

    mijmeren bij Ane Brun...
    Mooie muziek!

    En de herfst... die kun je bijna alleen intens beleven in een bos.
    En daar ben ik even niet geweest.
    In de stad gaat het minder.

    Volgende week is het hondje weer thuis, dus dan gaat het gebeuren...
    L'automne... Ben benieuwd naar de kleuren...

    Jij boft maar met die twee fijne jongens...

    Dag Jan!
    Je hebt een lieve zus...

    Xxx, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Klaproosje.

    Ik houd van ieder jaar getij, alhoewel de zomers mij nu te warm aan het worden zijn.
    Maar ik probeer van ieder jaargetij te genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk blog weer, Rooske!
    ...en ja wat gaat die tijd hard...
    soms veel te hard denk ik wel eens...
    Lieve knufff groetjes van Anna xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie herfstreeks!
    hier nog niet zoveel kleuren, maar dat komt wel
    lente en herfst m'n favoriete seizoenen, en winter als het sneeuwt :-)

    reeds een jaar, t gaat ongelooflijk snel
    maar het gemis ja dat zal wel blijven knagen

    ook mooie tekst bovenaan over de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nog relatief weinig van de herfst te zien Roos

    alhoewel dat nu snel verandert

    bij het wisselen van de seizoenen, zie ik het wel liever lente... dan herfst worden


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ieder seizoen heeft zo zijn (of haar?) eigen kleuren. Het frisse groen van de lente, grijs/witte van de winter, de warme herfsttinten en de felle zomerkleuren. De temperatuursverschillen maken het soms moeilijk van een seizoen te genieten. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier is het nog amper herfst.
    Wel de eerste tekenen, maar nog geen gekleurde herfstbomen.
    Geniet ik toch alvast dubbel bij jou en wat een mooie tekst en foto in `t begin !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig om te zien deze foto's. Herfst kleuren vind ik zo prachtig om te zien. Echt genieten in de bos om te wandelen. De rust hou ik zo van.
    Gr. Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja je merkt aan alles dat het herfst wordt. In de tuin verkleurt alles en je ruikt het ook.
    Zondag voor het eerste de haard aan gehad. We hadden staan blauwbekken langs het sportveld dus thuis lekker weer opgewarmd ;-)
    Wat vliegt de tijd Dien, ik weet nog dat je schreef over je broer, eerst zijn ziekbed en later het sterven. Het is al weer een jaar geleden.
    Dust in the wind. Dat zijn we Dien!

    Liefs Petr@
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De herfst hing al een tijdje in de lucht. Net als de spinnenwebben (-: Je kan 'm zelfs ruiken, tenminste, dat idee heb ik. Net als het voorjaar, daar zit ook een luchtje aan. En nee, daarmee bedoel ik niet dat de boeren hun mest weer aan het uitrijden zijn.
    Het was koud vanochtend, Klapper! Ik heb m'n dikke jas maar aangetrokken. Vanmiddag ook weer met die harde wind. Maar zolang de zon schijnt, blijft het gezellig.
    Ongelofelijk dat het alweer een jaar geleden is van je broer. De tijd gaat zelfs snel als je het niet naar je zin hebt... Gelukkig was het afscheid mooi. Dat draag je voor altijd met en in je mee. Zo heeft je broer dat bedoeld. Vanaf een wolk houdt hij alles in de gaten!
    Dikke knuffel en sterkte ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijmeren over de gestorven geliefde is ook al zo iets dat in de herfst meer voorkomt dan in andere seizoenen, zeker als juist in deze periode iemand waar je veel om gaf heen is gegaan. Jij schijnt van de stervende natuur te houden én kan er mooie foto's van maken, maar ik heb er een hekel aan, in al ie kleuren die anderen mooi vinden zie ik niets anders dan dood en verderf. Geen wonder dat het ook jou tot nadenken stemt...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herfst is hét seizoen om weg te dromen, te mijmeren... ook hét seizoen bij uitstek om te genieten van de schitterende herfstkleuren en de aan de herfst zo eigen zonsondergangen... Ik leef echt niet met verjaardagen, anders heb je elke dag wel iets om te gedenken... 'k laat de dingen gewoon op me afkomen

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥