One of the great gifts
of the journey
are the people you meet
along the way












28-08-2017

29.08. Een meisje








*KLIK*
In-grid - In -tango
Openen in nieuw venster en klein maken




Ze wacht.
Nee, denkt ze, ik wacht niet,
ik dans.
Ze danst,
ze danst met lange, ranke passen,
langzaam en aandachtig,
ze houdt haar ogen dicht,

ze danst door deuren en door ramen
en door lange lankmoedige dagen-
hout, glas en uren vallen in splinters rond haar neer-
en telkens als ze niet meer kan
en bijna, bijna valt,
denk ze: Ik?
ik val niet, ik dans.


Toon Tellegen









20 opmerkingen:

  1. Als je kunt dansen, zit je goed in je vel. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vallen is zwevend dansen :-)
    het meisje op je foto is nog even aan het wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze vinden hier in huis dat ik gek dans.... hé.... maar ik dans en dat is het belangrijkste.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede morgen Roos, dansen door het leven
    met af en toe misschien een struikelmoment.
    Maar laten we door blijven dansen zolang we
    dat kunnen.
    Ik heb hier de zon al aangezet, dus vandaag
    moet het lukken ;)
    Fijne dinsdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gooooodmorning!

    Dansen... ik zou best de Tango willen leren dansen.
    Zo'n mooie Argentijnse tangeo!
    Maar helaas... ik doe altijd maar wat.

    Straattheater... daar heb je bij geboft!
    Heerlijk... Krijg ik daar nog foto's van te zien? Jaaa, natuurlijk!

    Dagdag...
    Heb het goed vandaag!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dansen en zingen. Oh en muziek maken. De leukste dingen van het leven. Ik hoop er mee door te gaan tot het eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi blog Dien. Ik ben nooit verder gekomen dan de vogeltjesdans.....erg hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. (put on your) Dancing shoes, daar begon het mee......
    'n Mooi gedicht, 'n prachtig portret. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk!! mooie laten Dansen Dien,
    tekst word begeleid door een mooie foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een geweldig mooie combinatie. super.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een prachtig logje Roos, de muziek, de tekst en de foto....

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zonneke staat aan ;-)
    En voor de aankomende tijd... tot...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Dien, zet jij de zon eens terug aan, hahahaha ik kan mijn raam hier niet eens open zetten, de regen staat aan de verkeerde kant, en waait naar binnen :( ;-)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi gedicht, mooie foto ook zoals we dat van jou gewend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Laat maar schijnen hoor die zon :-)
    beter dan regen, maar op zijn tijd is dat ook nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik mag ook heel graag dansen alleen kan mijn ega het niet :-(
    Ga ik soms dus maar met een stoel door het huis hahahaha...
    Heerlijk is dansen en je voelt je dan ook heerlijk vrij!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel, voor je bezoek, en dat je de moeite wilt nemen om te reageren ♥